Az SZTE Klebelsberg Könyvtár azért hozta létre ezt az oldalt, hogy információval támogassa az SZTE-s szerzőket publikációs tevékenységükben. A publikálás fontos az egyes szerző oldaláról, de kiemelten fontos a tanszék, a kar és az egész egyetem oldaláról nézve is. Azok a mutatók, amelyek a ma már egyre fontosabb nemzetközi rangsorokban, a pályázati elbírálásoknál, költségvetési támogatásoknál, fokozatszerzéseknél, előléptetéseknél, címek odaítélésekor komoly szerepet játszanak, nagyon gyakran nagy mértékben  a publikációs tevékenységen alapulnak. Ehhez  elengedhetetlen, hogy mi, az Egyetem könyvtáraként, megfelelő feltételeket biztosítsunk a kutató és alkotó munkához, valamint segítsük a  megjelent közlemények megfelelő formában történő lehető legpontosabb rögzítését a nemzeti és nemzetközi rendszerekben, hogy így a közlemények értéke valóban láthatóvá váljék.

Ezért négy alapvető témában (MTMT, Open Access, tudománymetria és könyvtári repozitóriumok) és kisebb, de ide tartozó témákban (pl. referenciakezelés, kutatói hálózatok, DOI)

 

  • gyűjtjük és megosztjuk a híreket, érdekességeket,
  • válogatunk a hozzánk érkező kérdésekből, és közzétesszük őket az SZTE-s szerzői közösség számára, ill.
  • alapvető fogalmakat, összefüggéseket foglalunk össze röviden, tovább tanulmányozható forrásokat megadva,
  • segítséget nyújtunk  a fentiekből adódó szerzői feladatok ellátásában,
  • intézményi szinten működtetjük az MTMT és repozitórium adatbázisokat,  valamint biztosítjuk az SZTE OA támogatás adminisztratív hátterét.

 

Természetesen szeretnénk teret adni annak is, hogy bárki kérdést tehessen fel a fenti témákban, amit itt tehet meg.

 

Ki tehet föl kérdést?
Bárki kérdezhet, aki a Nyilatkozatban foglaltakat elfogadja, mi pedig 3 munkanapon belül válaszolunk, természetesen ingyen. Az oldalt SZTE-s polgároknak tartjuk fönt, de bárki kereshet az eddigi kérdések és válaszok között.

Hogyan lehet kérdezni?
Itt a weboldalon, vagy a facebook-csoportunk felületén.

Ki válaszol?
Az SZTE Klebelsberg Könyvtárának könyvtárosai

Mikor kapok választ?
Egy kérdést sem hagyunk válasz nélkül, három munkanapon belül mindenképp válaszolunk. Nem online helpdeskről van szó tehát, hanem olyan felületről, ahol a kérdéseknek alaposan utánajárunk, és kimerítő választ keresünk.

Milyen kérdéseket lehet föltenni?
Röviden: bármilyet. Hosszabban: azt javasoljuk, hogy kérdésföltevés előtt böngésszen az eddigi kérdések oldalon, és használja a címkefelhőt, mert így lehet, hogy jóval többet és gyorsabban megtud, mintha végigmenne a kérdésfeltevés folyamatán.

Látszódik-e a nevem a kérdésen?
Mivel mi csak email címet kérünk, hogy válaszolni tudjunk, nem tudjuk a nevét a kérdezőnek. Ha valaki a facebook-csoport felületén kérdez, ott természetesen látszódni fog a profilja. A kérdéseket és a válaszokat a honlapra kitesszük szerkesztett formában, de ezekben semmilyen személyes információt nem hagyunk benne az adatvédelmi szabályzatunk szerint eljárva.

/* régi követőkód - */